Mijn trouwe fans :

zondag 12 februari 2012

Shinjuku....boeiend maar druk.

Iets vroeger opgestaan dan gisteren... 
om 11h30!


Aan de ontbijttafel met Capitool-reisgids.







Niet echt een tafel !?!
'k was nog even onder de dons...
 in mijn zetel gekropen :o$



Het wordt Shinjuku!




zeg nu eerlijk ...
dat wil je toch van dichtbij zien?




één van de meest gekende gebouwen van Tokyo.


Vind je op de covers van alle reisgidsen.


"Tokyo Metropolitan Gouvernment"


= het gemeentehuis van Tokyo :o@


Werd ontworpen door Tange Kenzo in 1991.



Is mooi van  alle kanten..





















ik heb nog 10-tallen foto's,
maar ik laat het bij deze.

Want zijn nog meer
indrukwekkende
gebouwen ...














Nishi Shinjuku Skysrapers...

een rij van torenhoge gebouwen (kantoren, restaurants, hotels, shopping centra,..)




Foto genomen vanuit de inkom van Shinjuku station.
En da's geen "klein stationneke.."

Iedere dag maken er meer dan 2 miljoen mensen gebruik van dit drukste treinstation ter wereld!
Het is het belangrijkste knooppunt van zowel de JR....
als metrolijnen en het tevens het vertrekpunt van treinen en bussen naar de buitenwijken.
Ja! hier staan ze proppen ze de mensen 's morgen in de treinen...

Brrrrr....
Ik krijg al kippenvel van het gedacht....


Vlug wegwezen....








We gaan wat shoppen..


Nee...

dat is niet N.Y. ...

Da's Shinjuku!


Op zoek gegaan naar een elektro- en computerwinkel en heb er eentje gevonden..

6 verdiepingen hoog.

Super boeiend!!







Maar super vermoeiend...

je weet niet wat te kiezen..
Da's één van de 3 wanden met GSM-covers ;o@


ik wilde ook een ....

super sonische muis...






En als je niet kunt kiezen...
dan neem je er twee ;o))


HELP!!!

Tokyo is wakker geworden...

Vlug stad uit...


















Naar Shinjuku park


verkeerde keuze?? nee!
Hier krijg je een ander beeld van Shinjuku..
geen mooi beeld,
 maar wel de harde realiteit!
10-tal daklozen kamperen er.
Het contrast tussen rijk en arm...
is hier ook zeer groot;o)


Als ik God was dan...


????











Geen opmerkingen:

Een reactie posten