Mijn trouwe fans :

vrijdag 8 juni 2012

Alice in Wonderland

De grote temperatuurschommeling tussen "te"veel gekoelde kantoren en het lekker zomerweer buiten heeft mij een vervelende verkoudheid bezorgd.


Al drie dagen voelt mijn keel aan als schuurpapier, met oren zitten dicht, mijn neus is als een dakgoot bij slagregen en de thermometer wijst 37,5° aan :o(


Maar geen gezeur we blijven lekker binnen vandaag en ...


Ja hoor! Ik heb nog een verhaal voor jullie klaar ;o)






Deze week werd ik uitgenodigd door de manager van mijn appartement voor een gezellig avondje uit met mijn medebewoners.


Place to be :




Een zeer oude Japanse bar 


Izakaya


bij de Britse uitbater "Andy"








Te vinden onder de spoorweg in Yurakucho...


en zeer gekend onder de expats.






Ga je mee binnen:


Dat zouden mijn medebewoners moeten zijn ??


Waarom ken ik hier niemand van???


Antwoord : Mijn manager Saito-san beheert meerdere appartementen in Ginza, Nijubashi, Shimbashi, ...


en er was NIEMAND uit mijn gebouw :o(




Rarara..


Ik ben roodharig...


Spreek Engels met een accent en


kan goed drinken.


Ik ben??


Kate from Ierland!




Niet Japans maar ???


Chinees .


Monica Mo


Layout Engineer bij "Analog Devices" uit Sanghai.


Ik beef er een beetje bij maar !!!
Ik heb TERUG ...


sashimi van Tonijn gegeten...
Flink hé!




Ja hoor!


aan die ogen zie je het beter ....


Laura Wang


uit Benjie (China)














Sara 


R&D manager bij 


Mercedes en natuurlijk...


Duits!






Mercedes heeft hier een fabriek in Chiba.








En Pedro was ook overgevlogen uit Duitsland om de nieuwe Mercedes te lanceren.


Hij vertelde mij dat in Japan nieuwe modellen 3 jaar later op de markt komen dan in Europa.

Daarom moet hij zijn laptop ALTIJD meenemen en niet zoals ik op het kantoor achterlaten.




Mijn manager


"Saito-san"


kan héél véél bier drinken voor een Japanner...


moet ik zeggen!


In Japan is "Saito" een veel voorkomende naam. 


Ik denk meer dan 200.000. 


Zal dat even moeten vragen aan mijn lieve collega Toshie.




De super sympathieke


Risa Marubashi 


BDM & IT-manager bij BCD Travel.


Ze kon haar volledige haardos opsteken met één stylo... Fantastisch!


Japans maar veel internationale ervaring en wijsheid.


Ze was volledig akkoord met 


mijn key-to-success in Japan.... 


...en de key-to-success and happiness...


waar ook ter wereld.












"Heb respect voor de cultuurverschillen MAAR...
blijf jezelf"











De persoon die OOK volledig zichzelf blijft ...


was de ster van de avond..


TODD DeBoer


Nederlandse roots maar Ooo ..
Zo Amerikaans!


Schitterende kerel !!


Een General Manager Marketing
bij Renesas en ???
Ingenieur !!! Het klikte natuurlijk onmiddellijk ;o)  


Het hoogtepunt van de avond was...


toen Todd naar het toilet moest...


"Todd in Wonderland"




















Nee...


De volgende foto's zijn niet publicaties vatbaar...








Mijn b*zen en O*ders


kijken mee!














Ik heb nog 


Modori vergeten...


ass. manager van Saito-san.


Je mag haar alles vragen...


Dat zegt zij toch :o@
One for the road...







Thanks Makoto voor de organisatie van deze prachtige Internationale avond vol pret en plezier !







Nu ga ik keeltje verwennen met...


een ijsje van Haagenn-dazs 

van the Familymart.


KIJK EENS !!!

Wat een verassing !

Omdat ik niet naar de dansende Goden kon gaan kijken ...

Zijn de Goden naar mijn thuis gekomen.

Nu moet ik ZEKER snel genezen.

 Dat zal wel moeten !!

ik wil vannacht naar de voetbal gaan kijken...


Kruip maar vlug terug onder wol...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten