Mijn trouwe fans :

zaterdag 30 juni 2012

Belgische Friet-avond.

Japanners zijn dol op kaas en frieten maar die kun je hier (bijna) niet krijgen.


Ik heb heel wat kaas meegenomen uit België en ook Mayonaise...
en da's natuurlijk een FEEST voor mijn Japanse collega's.


De genodigden .... 
"Engels sprekende collega's"
met hen heb ik een leuke band en dat is logisch hé!


Mijn optrekje was terug lekker gevuld.




Goed gezien!


Het waren allemaal mannen...


op ééntje na...


Die nam deze foto.




En de liefde van de man gaat ...


door de maag...


ook in Japan.





Wat er ook geldt in Japan is : 


"als de drank is in de man is...
 de wijsheid in de kan"







Hier onze twee jongste van het gezelschap :
de altijd lachende Tomihiro en...

de altijd vrolijke Saruya-san. 




Seth probeerde tevergeefs de vaatwasmachine aan te zetten met de afstandsbediening..




maar had hij wel de juiste afstandsbediening genomen??






het was de verkeerde het was deze van de frituur...


Het hoogtepunt van de avond de "Belgische frieten" met Belgische Pickels en Belgische Mayonaise! 




Ze vonden het super lekker...




De frieten hadden wel een rare nevenwerking


op sommige ???





Ik heb ze ook de Belgische tradities geleerd o.a.


zwaaien met servet op de tonen van


 "Les Lac du Connemara"


SCHITTEREND!!!




Ik weet niet of mijn buren het leuk vonden...


maar mijn gasten gingen volledig uit de bol!




uiteindelijk toch


de juist knop gevonden ;o)


Het is een echte schat!






Als dessert..


Pralines uit Brugge!


Meegebracht door Goga-san.


Mijn favoriete Martini-limoen...
 ging vlotjes binnen bij de heren.






Zo doen we hier aan...





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten