Mijn trouwe fans :

zondag 1 juli 2012

met de scooter door Shibuya

'k werd getrakteerd op een scooterrit naar Shibuya.

Mijn privéchauffeur wil liever anoniem blijven :o$

hij rijdt wat rond om wat extra bij te verdienen ;o@






Shibuya onder ander bekent door de fantastisch film "Lost in translation".

We gingen naar het beroemde kruispunt
.. voor het station van Shibuya.

Het krioelt er van 't volk..
Let op de vele billboards. 

's avond is dat zeer indrukwekend..
en deze zijn ook te zien in de film...
vertelde mijn gids.


Het shopping center "109" is zeer gegeerd bij de tienermeisje.

The Paparazzi...
Ja dat zijn wij!
niemand ontsnapt 
aan mijn camera ;o)

Je hebt mooie gebouwen..

en verschrikkelijk lelijke gebouwen...

Het leuke van Shibuya is de laagbouw...
je hebt er talrijke steegjes met gezellige winkeltjes..

Het lijkt wat op Knokke aan de Belgische kust.




Lekker wat uitblazen op gezellig terrasjes en de toestromende massa van opgesmukte tienermeisje observeren. 
Ze zijn ontsnapt aan hun kleine kamertje ver buiten de stad...
op zoek naar een liefje... 
en da's niet evident want er zijn duidelijk minder jongens hier. 

Ja! ik weet het! 
Een foute match van Randstad...
en dat voor een marktleider !


Voor het station heeft een kleine ondernemer zijn espressobar neer gezet.

Achter de drukke winkelstraatjes
vind je oase van groen. 














  

Een rivier stroomt dwars door de stad.

Het heeft iets weg van de Brugse Reien. 




Vele terrasjes en gezellige restaurantjes.

Hier en daar wat mensen die ontsnapt zijn aan de drukte en lekker genieten van de rust in de schaduw van de vele bomen.


Aigle kennen ze hier blijkbaar ook...
Alle Europese merken trouwens in gigantische stores.

Even kijken of ze leuke rubberen laarzen hebben...


Ook de Audi-garages heeft een exclusieve uitstraling...
hier zit geld...
véél geld!


Hier... op één van de grootste winkelstraten van Tokyo...prijkt een prachtige Nederlands fotomodel. 





daar droomt toch iedere vader stilletjes van...
Of niet?


of willen we liever..
3 x 7 blijven?


Einde van de toeristisch route door Shibuya..
Met dank aan de mysterieuze gids!

Een gids die mij veel meer dan Shibuya laat ervaren...
en daarom ben ik hem ongelooflijk dankbaar.




Ik ben 3 weken wat lui geweest..
in het huishouden...gevolg?
..een berg was!


Ja moeke!

Ik blijf je missen ;o) 






maar we zijn flink geweest
alles... 15 blousen !
netjes gestreken ..
puf!puf! 
vind  ik  NIET leuk!

en nu nog wat in het bordje toveren..

Het wordt kip in curry met volkoren pasta.



We starten morgen onze laatste maand bij Randstad Japan...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten