Mijn trouwe fans :

zondag 24 juni 2012

Een dagje met "de" mama in Kamakura

Tijd om een culturele dag in te lassen.

Vandaag neem ik jullie mee terug in de tijd...
naar het oude Japan. nl. naar :

KAMAKURA!


Kamakura is een kustplaats met tempels en beboste heuvels.
Het was tussen 1185 en 1333 de hoofdstad van Japan.
Nu telt het 19 Shintoheiligdommen en 65 boedistische tempels, waaronder twee van de oudste zenkloosters van Japan.



Willen of niet...


we MOETEN terug de massa in en op de trein :o(


Iedereen mooi in de rij tussen de lijntjes...


Is er NATUURLIJK 


ééntje die buiten


de lijntje moet
kleuren !


Tot ergernis van haar reisleidster...
of beter gezegd reislijdster ;o)






Even lekker samen in een volgepropte trein




Zoals sardientjes in een blik...


Het zweet stond al terug op mijn rug, maar ik moest flink zijn!




Miyuki had alweer een leuke verrassing voor mij geregeld.


Bij aankomst in Kamakura stond er een koets te wachten met een prachtige gespierde hengst !


Hij was zo sympathiek om ons de mooiste plaatsjes te laten zien van Kamakura o.a.


de kust...
ik had een zalig gevoel bij de geur van de zee...
een thuisgevoel ;o)




Het heeft wel iets hoor...


Zo'n mooi gespierde man voor de koets..


met zo'n sex kontje dat draaide in dat korte broekje.












We kwamen onderweg nog een paar mooie hengsten tegen, maar de onze was de mooiste!

Op de eindpunt werden we warm onthaald door onze gastvrouw en reisgids voor vandaag...

"la mama"




"Hase-dera tempel"

De Hase-dera tempel herbergt een elfkoppig Kannon of Bosatsu van genade.

In het schathuis zien we 33 belichamingen van Kannon en een beeld van Daikokuten, de God van de rijkdom, uit 1421.






Op foto met De Boeddha van de managers..

Je gooit 100 yen in het bakje en je wordt een succesvolle manager :o@ 

Met alle respect voor mensen die hun geluk zoeken door geld op Boeddha beelden, wensbriefjes ophangen aan een koord...

ik maak mijn geluk zelf!


Deze kopers van de beeldjes (op de achtergrond) hadden wel minder geluk. Ze verloren hun kind, kort voor of na de geboorte...
Ik had weer even een moment van weinig woorden want een kind verliezen is één van de ergste dingen dat je kan overkomen :o(

Ik heb "La Mama" even een dikke knuffel gegeven en ons tocht langs de vele trappen voortgezet.

Dit prachtig met bladgoud belegde beeld zou het grootste houten beeld zijn in Japan. Zeer zelden vind je een foto te zien van dit beeld want...
Er ging zo'n Japans bordje aan de ingang..




Geniet even mee van dat prachtig uitzicht..

en deze leuke typische Japanse dame met parasol...




Het succes van Randstad is gebaseerd op?




Strong Concept!
De grote Boeddha van Kamakura "Daibutsu":

een monumentaal bronzen beeld van 13,35 meter hoog en een gewicht van 93 ton, de Daibutsu is de tweede grootste monumentale Buddha in Japan (na de een op Todaiji in Nara) . De Diabutsu werd gegoten in 1252 in de Kamakura periode en was oorspronkelijk gehuisvest in een tempel, zoals in Nara. Maar een enorme tsunami weggespoeld en in de late 15de eeuw terug gebouwd op de huidige plaats.





De Grote Boeddha zit in de lotushouding met zijn handen die de Dhyani Mudra , het gebaar van meditatie. Met een serene uitdrukking en een mooie achtergrond van beboste heuvels, de Daibutsu is echt een spectaculair gezicht.



En nu gaan we in de buik van de Boeddha..




Ik moet eerlijk toegeven dat ik wat ontgoocheld was ....
Ik had gedacht dat er een draaitrap naar boven ging zijn en dat ik door zijn ogen kon kijken.


Ik heb waarschijnlijk iets teveel naar de filmpjes gekeken.








de paparazzi volgde ons de hele dag..

Achter iedere hoek..

in iedere struik dook ze op ;o)


Heb jullie vergeten te vertellen waarom er zoveel mensen naar Kamakura afreizen ...


Het is het seizoen van de Hortensia's...


Hiernaast een zeer uitzonderlijk exemplaar.






Miyuki had een prachtig tempeltje uitgezocht in een oase van groen...
en helemaal niet zo druk...




Helemaal


ZEN...


Ook deze Boeddha "Hilde-san" kwam er volledig tot rust.














Hier zagen we ook vel mooie Hortensia's in alle kleuren...






















Ja hoor Miyuki...


Je hebt dat heel goed uitgekozen want...


Het mooiste moet nog komen...


Scrollen maar...



Het bamboebos was verademing!

Het was er zo fris...
qua temperatuur en qua geur...

Zalig!!




En speciaal op verzoek van L.L. gingen we nog héél eventjes langs bij de grootste trekpleister van Kamakura...

"Tsurugaoka Hachimangu Shrine"

Eén van de grootste Shrine van Japan.

Daarna gingen we wat sfeer opsnuiven in de winkelstraatjes rond het station van Kamakura.


Wat dacht je van zoete rijstballetjes?


Of een koekje? maar dan moet je wel rijtje schuiven..

La Mama had een zeer traditioneel theehuisje uitgestippeld voor ons. 

Wat ik niet wist, is dat er nog een vuurdoop stond te wachten op mij nl. het proeven van groene thee...
Het resultaat moet ik jullie niet vertellen zeker?
Dat ziet je aan mijn smoeltje!

De ijs van groene thee viel best mee. 

De sorbet van Yuzu (Japanse citroen) 
was heerlijk ;op

Miyuki vindt groene thee en ijs van groene thee wel lekker....

moet kijken in dat potje van haar
en dan naar de foto hieronder..

Zoek de 3 verschillen!


En wat zijn hier de 3 verschillen?

Het was een lange boeiende dag. Tijd om huiswaarts te gaan. Dat is nu een typisch Japans beeld! Iedereen zit op zijn gsm te tokkelen... Niet te doen!! Wat tikken die toch allemaal?



Als afsluiter nog een specialeke voor L.L. in het kleur van Groene Thee!

Een dikke merciekes aan Miyuki en de fantastische Mama

Voor deze TOP-dag !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten