Mijn trouwe fans :

zaterdag 23 juni 2012

Techno Center Randstad (Utsunomiya- Japan)


Gezien de beperking op de duurtijd bij het inlenen van een uitzendkracht (max. 3 jaar),
kennen we in Japan veel outsourcing....vergelijkbaar met projectscourcing (België)/detachering (Nederland).


Randstad Japan gaat nog nog een stapje verder in de dienstverlening en verzorgt ook de infrastructuur.

Zo  hebben we hier onze eigen fabriek en..
... ik kreeg de kans om deze te bezoeken.






Het "Techno Center"
 ligt in het Noorden.
Zo'n 130 km boven Tokyo.

Voor grotere afstanden te overbruggen hebben we hier de

 "Shinkansen"


Het zijn de hogesnelheidstreinen die snelheden van 300km/h halen. 






Bij het zien van deze Shinkansen flitste mijn vroegere leven even door mij heen...

Ik was als technische aankoper gedetacheerd bij Bombardier in Brugge.

Ik werkte er 4 jaar aan de samenbouw van de "Eurostar" en "shuttle"-trein. 



Aangekomen in Utsonomia stond de privé-chauffeur van de oprichters van FuijStaff te wachten op ons...
Een super gezellig man.

Een extraatje dat ze geregeld hadden... 
speciaal voor mij.. 


Ik werd er wat verlegen van ... 

Dankjewel lieve collega's!








We werden getrakteerd op een extra ritje..
sightseeing in Utsunomiya.


De stad waar FujiStaff groot geworden is en 
....

waar de broer van de Familie 20 jaar burgemeester was.

Op foto wat nog overblijft van het kasteel van Utsunomiya.
Tijdens de Boshin-oorlog werd de slag van het kasteel van Utsunomiya gevochten van 10 tot 14 mei 1868.






Wijs om een billboard
van Randstad te zien in

het centrum van de stad..


  
Ja hoor daar staan ze ...

2 van de 5 Randstadgebouwen...

in "de Randstadstraat".

's avonds licht het Randstad-logo blauw op.

Ik dacht even dat ik in Diemen aankwam.



Het was het voormalig hoofdkantoor van FujiStaff ...

Uit pure nostalgie hangt het FujiStaff logo ook op de gevel.



Voor de rest is alles zeer herkenbaar.

De vrolijke Randstad kleuren...

Daar word ik ook vrolijk van ;o)



In het grootste gebouw vind je de Branche van Utsunomiya en de backoffice (salesplanning, Finance, ..)








In het andere gebouw vind je ICT, Business support, Training, ...

Let op de Randstad personages die je zeer lief aankijken aan de buitenkant en...



Ze doen dat ook aan de binnenkant...

MEGA COOL hé?










Met dank an Ikeda-san voor de spontane rondleiding....

Hij spreekt, zoals meeste collega's, geen woord Engels maar we verstonden elkaar prima ;o)



En nu het uur van de waarheid....
op naar ...

Het Techno Center van Randstad.

Hier heb ik al lang naar uitgekeken..

Door omstandigheden werd het bezoek een paar keer uitgesteld, maar nu is het zo ver...






Het "Techno Center"

ruim 15.000 m² bedrijfsgebouwen..

3 fabriekshallen...





.
Ik werd er hartelijk ontvangen met een presentatie.

Leuke foto van het volledige team...

Herken je het Randstad logo?



In de eerste hal waren een 100-tal vrouwen promoboxen aan het vouwen voor sigaretten..



De hal waar ik het meest naar uitkeek was de montagehal van lenzen van een bekende producent van fototoestellen.

De volledige montage gebeurd in een cleanroom van 100.

Dat zijn amper 100 stofdeeltjes per kubiek meter.

Da's veel???

Nee hoor...in de steden vind je meer dan 35 miljoen stofdeeltjes in een kubieke meter.






Je mag er NATUURLIJK niet zomaar binnen..
Je moet een stofvrij pak aan en je wordt in een sluis volledig afgeblazen.

Ik mocht dat prachtig staaltje techniek...
gemonteerd door Randstad collega's even vasthouden.

Dat deed mij wel iets ;o@


Deze man mag de hele dag foto's nemen.... 

één van vele kwaliteitcontroles.

Techno Center ook ISO9001 gecertificeerd en daar is plant manager Mitano-san
zéér fier op !

en dat mag hij best wel zijn ;o)









Er waren nog vele andere projecten, maar deze zijn iets te confidentieel om op mijn publiek blog te plaatsen... 
Sorry !

Ik kan jullie we vertellen dat ik zeer sterk onder de indruk was...

Ik was na de rondleiding even stil.


Eventje stil ....

want na een 2 uren lange treinreis was ik terug volledig in vorm om ...

"paparazzi" te spelen ;o)


De dame die het allemaal perfect had geregeld, zoals ze (bijna) alles regelt voor mij en de Nederlandse collega's, is..

Miyuki!!

Lang Leve Miyuki !


Aoki-san (director key acounts) en Saruya-san (director sales planning) gaan graag samen op de foto.



















En Tomihiro...Hoe vind je het

om persoonlijk tolk te zijn van Hilde-san?






Met Tommie aan mij zij 
heb ik geen..

meer nodig ! 

Deze week stonden we samen 
voor een vuurpeloton van 
directieleden en managers ... 

EN?? 
2 uren lang hielden we de energie... 
op 

een SUPER HOOG peil!  



YES !!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten