Mijn trouwe fans :

zondag 17 juni 2012

Een zonnige regendag in Roppongi

Net als vorige weekend hadden ze vandaag regen voorspeld maar...
Het was een warme zomerdag in Tokyo (29°C)


Stralende zon (achter de wolken).





Gelukkig had ik gisteren nog wat huiswerk afgewerkt ....


Ik heb het nuttige aan het aangename gekoppeld.. 


Bugles met geitenkaas van Chavroux en..
een lekker glaasje vruchtensap met bubbels want ??
't is pas fijn als een bubbels zijn!



Zaterdag is het niet enkel pyjama-dag
Het is ook  FRIET-dag... 




Lekker met een steak met lookboter


en 


trostomaatjes met fijngesneden ajuin 


(Ajuin is het Vlaams voor uien Miyuki)






Ik heb met een korte onderbreking (tussen 4 en 5u)
het klokje rond geslapen..
Mijn lichaam had duidelijk wat slaap nodig.


De zon is van de partij...
Dus op de fiets richting Roppongi.


Eerst een tussenstop maken bij de CitiBank...
Er is blijkbaar een bedrijffeestje. 


Iedereen met lunchbox 


op de schoot 
..op het pleintje.




We hebben terug de juiste code geraden en ...


geld gewonnen!






Even rond kijken ....




Ja! 


daar staat 




Roppongi Hill.






Roppongi Hill


is hoog maar...


er is er nog eentje groter :


"Midtown"


248,1 meters hoog.


Hier zie je hem stralen in de zon.




Fujifilm heeft hier zijn hoofdkantoor.


Ik vrees dat de huurprijs iets hoger ligt dan ons kantoortje in Akasaka.


Da's het verschil tussen een Nederlands bedrijf en een Japans bedrijf hé!




met een bescheiden inkom...





















In het gigantisch gebouw is en prestigieus winkelcentrum.












Speciaal vaan Bea gingen we een kijkje nemen.






Prachtige winkels met veel ruimte en weinig kleren ???










Ik vond nergens rood Bea :o(


Wel zwart...






Van da merk met die carootjes...


ook goe?


Of ziedegie lievere ene van die drieje?


Weetjewada komt zelf ééntje kiezen hé!






Tof een fruitwinkel!












Mumm!!!


Lekkere kersen...


12,600 yen.


Voor 40 kersen :o(


Da's 130€


Ja moeke !!!!


da's 5.200 oude Belgische Frankskes!!


Eerlijk gezegd ik heb even getwijfeld maar...


Ik heb ze laten staan.


Prachtig blinkend fruit...




was dat verleidend!!!






Als troost heb ik een potje aardbeien confituur gekocht..


van 25 € (1.000 Bfr) voor 100 gr..


Lekker hoor!









Zeker op zo'n lekker vers broodje van de Franse bakker.


Genoeg gezien...


Ga mijn fiets zoeken.


Deze heb ik mooi in de speciale parkeergarage voor fietsen gestald, onder het gebouw.


En wat is het eerste waar mijn ogen opvallen bij het buiten rijden...


Het contrast was groot...


mijn emoties ook :o(


Ga maar terug mijn favoriete plaatsjes opzoeken....


Eén van de vele parken.


En MVP?? 














't is niet Central Park van N.Y. 
maar !!!!!


Ook niet slecht hé?


en 't is (bijna) in jouw achtertuin.




Een zeer ingenieus kunstwerk...


Ga even moeten Googlen.


'Roppongi Art Night 2012 " :  Kunstwerken die energie geven aan het publiek, met inbegrip van een nieuw werk van de avant-garde kunstenares 


Yayoi Kusama









Ik heb wel geen 
kunstwerken 
van haar gezien


niets met bollekes ..












Ik zag wel dit 


schattig hondje


dat mij vroeg ...


"Hoe vind je mijn
nieuw jurkje"?









Even kijken naar een nieuwe bedrijfswagen...


voor als we ons nieuw kantoor open in Roppongi...


Zou je daarmee kunnen vliegen?


Deze wagen rijdt waarschijnlijk op Redbull ???


Da's wel duur hé!




Nee hoor!


Ik ben best tevreden 
met mijn trouwe bondgenoot, 




mijn fiets en
ik drink die Redbull wel ;o)


We gaan huiswaarts


even het juiste gebouw zoeken...


Da's er eentje richting
huis!


't staat pal voor ons kantoor....


Voorlopig nog!
want het wordt volledig gesloopt.
Vraag mij niet waarom?








Nog een prettige zondag 

en ....



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten