Mijn trouwe fans :

zondag 15 juli 2012

Op zondag gaan we naar de markt.. in het park

Mijn appartement is al 2 dagen een slagveld na een Belgische avond met de collega's


ik had mijn frieten gemaakt terwijl ik naar een ontspannend filmpje keek van den James.

Leuk zicht hé?


Natuurlijk waren er de Belgische hapjes..

en als specialeke...

De "echte" chocolademousse!


Ze hebben genoten...


en ik het meest denk ik ;o)


Jammer dat de morning after nooit zo leuk is....
maar ieder feest is een geseling waard!









Vandaag was het alweer een schitterende zomerdag...

Ze zon riep mij naar buiten... hum!hum!

Eerlijk gezegd ...  
ik had geen goesting om mijn stal uit te mesten.

Ik dacht laat ons wat gaan zonnen in het park van Yasukuni Shrine.

 OEPS! 

Feestje?

 
 






















10-tallen kraampjes met voedsel en gekoelde dranken...

niet te schatten wat ze daar allemaal verkochten...

ik laat jullie meekijken...

De rijstballekes


Gerookte vissen...


 Frietballen met


mayonaise en ketchup.


Octopus...


Ik heb hier een Nederlandse collega die het Taco de Vries.


Normaliter zouden ze hem hier "Taco-san" noemen,
net zoals ze mij Hilde-san noemen.


Maar Taco betekent octopus en....
die eten ze hier heel veel. 
Daarom noemen ze hem "Vries-san"... snappie!




 Van deze fel gekleurde geraspte ingrediënten maakte ze een soort van pizza.




  Je hebt het al gemerkt op de vorige foto's maar de volledige galerij was aangekleed met deze lampionnen...
Vermoedelijk meer dan duizend.

Daarop mooie kalligrafieën  van Japanse tekens...


Waarschijnlijk wensen of herdenking van de overledenen...


Zal het aan Miyuki vragen morgen.




De poort naar de tempel was versierd meer prachtige kleurrijke slingers...




Japanners zijn zoals iedereen zot van ijsjes...


maar hier zijn "ijsjes" ook echt "gemalen ijswater" met diverse smaken.


Mijn verstand zei "lekker"....
mijn maag zei "niet doen Hilde"...
moeke weet waarom ;o)




Even de rust opzoeken aan de vijver....


Zen!!!















Laat ons naar een andere park gaan....

Hibiya Park..




Oeps!

Ook een feestje met....

eten, drinken en

Salsa!


Rechtstreeks uit ...


Columbia ! 






De lekker geur van 

shoarma...








En straks optreden van deze fanfare!


Dat zal heel luid gaan....


Wegwezen!!




Wat uitblazen op een terrasje bij 


Tokyo Station


Het is gebaseerd op het Central Station van Amsterdam.




Het werd uitgetekend door architect Tatsuno Kingo en opgetrokken, volledig in baksteen, in 1914.







Oef!


Dat was alweer een leuk ritje...


Even wat vocht bijtanken want ik heb er veel verloren vandaag.


Ja hoor heel veel r**tzweet!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten