Mijn trouwe fans :

maandag 16 juli 2012

Souvenir-jacht in Omote-Santo

Het einde nadert dus tijd om wat souvenirs te verzamelen...

...vind ik persoonlijk niet zo leuk maar vandaag wel omdat...

Miyuki mij op sleeptouw heeft genomen in :

"Omotesanto"

Ometesano is een groot winkelparadijs.


In de buurt van Omotesanto wonen er vele belangrijke mensen...
waarvan we de namen niet mogen vernoemen op onze blog ;o)



 Hier moeten we zijn...





























Een gigantische winkelstraat.

Je kunt er lekker in de schaduw van de rijen bomen shoppen.


 "Oriental bazaar"

The place to be voor toeristen.


Japanners zie je er (bijna) niet omdat vele spullen niet authentiek zijn o.a. de kimono's zijn geen "echte" Japanse kimono's. 
De echte kimono's zijn zeer duur en vragen zeer veel tijd en handigheid om die aan te trekken. 
Juist! Niets voor mij!




Dat is meer iets voor mij :


"KIDDYLAND"










4 etages met ...


Knuffels !























Wat dacht je van een klein Falaiseke...

om mee te slapen? 







of een Russisch aapje waarvan ik de naam vergeten ben :o(


Miyuki!!!




Miyuki heeft als kind 10 jaar in Nederland gewoond...


Vandaar haar liefde voor Nijntje





Keukengerief van Minnie Mouse ??














Deze gaat mee in de koffer naar België...


maar ik zeg nog niet voor wie deze is...


Da's nog een verrassing!







Dat is andere FUN... denk ik!

Deze winkel is rechtover het winkelcenter met de poster van het Nederlands fotomodel...


Raar dat mijn reisleider met de scooter mij daar niets over verteld heeft...


'k Zal hem morgen een woordje uitleg vragen over deze Fun-winkel ;o)



Trouwen is hier echt in!

we zaten rustig op het terrasje van een Frans restaurant en waren getuigen van 2 trouwpartijen.


De ober vertelde ons dat ze soms 10 trouwpartijen per dag hadden.


De gasten op het terras moeten dan telkens met een belletje rinkelen ;o)

 Niet echt moeders mooiste maar..

wel gelukkig en dat is veel belangrijker!







En da's koppel nr 2.


Zij hadden meer opties zoals..


extra rozenbladen.




















een andere optie is :


een parade in de winkelstraat.


Iedere voorbijganger gaat spontaan aan de kant staan om te applaudisseren.


Even een gevoel van belangrijkheid..




Optie 47 :


Trompettist


En blazen deed hij!


van de warmte en op zijn trompet.




Die was duidelijk OOK aan het uitblazen.


Snikheet en dat arme hondje moet zijn "Patrol" jasje aan...


voor de show :o(






Er was een gigantische anti-kernenergie betoging... 
met duizenden manifestanten. 


Ze hebben alle kerncentrales gesloten, maar recentelijk terug eentje opgestart bij gebrek aan energie.
Zou één van deze betogers een andere oplossing weten?
Als ze de energie beperken, wat ze dan doen in Japan, dan zijn het wel de arbeiders die de dupe zijn. Zij moeten dan bij hoge temperaturen in de fabrieken werken omdat de airo minder hard blaast.... m.a.w. hogere temperaturen.



Deze blog-pagina wil ik speciaal opdragen aan de 30 slachtoffers van de overstroming in Kyushu van gisteren.

Kyushu is een Zuidelijk eiland van Japan. Meer dan 3.000 bewoners van het bergachtige gebied waren van de wereld afgesneden omdat modderstromen de straten blokkeerden.
De overheid had bijna 250.000 inwoners opgedragen hun huizen te verlaten, maar het merendeel van de geëvacueerden mag vandaag terug naar huis. Volgens Japanse autoriteiten hebben nog 82 mensen geen toegang tot de buitenwereld.




Moeder - natuur blijft Japan tergen :o(




Mijn gedachten zijn bij families, 
vrienden van de slachtoffer 
en 
de vele daklozen.

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten