Mijn trouwe fans :

zaterdag 4 februari 2012

Ontdekking van Yasukuni Shrine.

Vandaag een prachtige zonnige winterdag in Tokyo.


Ben op mijn fiets gesprongen en mij laten leiden door de zon ;o*)


Kwam op het park van Yasukuni Shrine uit....




We gaan even een kijkje nemen...


Statue of Omura Masujiro (1824-1869)
Grondlegger van het moderne Japans leger.



























Ja! rommelmarkten kennen ze hier ook...








wel een mooi kader voor een rommelmarkt.






Een Japanse frituur ;o)

 
 Er lag nog wat sneeuw... 
Wel véél minder dan in België momenteel ....





"Haiden" 
Het hoofdgebouw. 


Opgericht in  1901.
Bezoeker komen naar hier om hun respect te tonen.




Aan iedere tempel vind je een wasdraad :o@
Japanners hangen er geluksbriefjes aan.
Ik zorg  liever zelf voor mijn geluk ;o*)

"Hakuna Matata"


Prachtige bronzen beelden opgedragen aan alle paarden en honden die gestorven zijn in de oorlog.

Bij het zien van dat prachtig paard waren mijn gedachten bij Falaise...

Ik had bijna het vliegtuig genomen..


een Mitsubishi Type 0, Carrier-based Fighter uit 1940..



Om naar mijn paardje te vliegen....

Nog 3 korte weken..

en we kunnen terug rijden ;o))



Nu eerst nog wat mijn stalen ros verder rijden...


Super grote Koi's :

ook wel Nishikigoi of brokaatkarper genoemd, is de nationale vis van Japan.
'Nishiki' is het Japanse woord voor 'kleurig kleed', terwijl 'Goior Koi' 'karper' betekent.
De Koi is een kweekvariant van de gewone karper (Cyprinus carpio).


Op een klein stationnetje
's Morgens in de vroegte
Stonden zeven wagentjes
Netjes op een rij
En het machinistje
Draaide aan het wieletje
Hakke hakke puf puf
Weg zijn wij ...









Ons target voor vandaag was...

brunchen op terras van de Franse Bakker... "VIRON"


een tip van collega Seth..



Ze hebben er lekker broodjes...



en kleurrijke patisserie.;















Cappuccino..
mooi hé?
mag wel voor 7 Euro :o(







en voor het ontbijt van morgen een meergranen broodje..
Iets groter dan een pistolet voor 6,5 €.

Mijn motto :

Geniet van het leven...

Je bent hier maar even!

en vergeet ook niet ..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten