Mijn trouwe fans :

woensdag 8 februari 2012

Soba is een volkoren spaghetti ???

Laat ik jullie vertellen...
hoe ik mij hier compleet belachelijk heb gemaakt :o@


Hoe lekker de Japanse keuken ook is...


Zo af en toe snak je naar je eigen keuken.
bvb m'n eigen zelfgemaakte spaghetti...
een recept vanuit mijn studententijd.


Ik heb een voorkeur om deze klaar te maken met volkoren pasta.

Dus ben ik op zoek gegaan naar "bruine" pasta..
en die vond ik ook ..


of dat dacht ik ..
Zoals velen van jullie nu ook denken.


Japanners liggen nu...
.. plat van het lachen! 



Want da's geen Spaghetti maar "SOBA"!!!!


Dat wist mijn lieve Japanse collega, en super kok, mij te vertellen :o(
Toen ik (alweer) aan het opscheppen was over mijn kookkunst
o.a. mijn spaghetti met volkoren pasta.
Vroeg ze "Volkoren pasta??" ...
"Waar heb je deze gevonden??" ...
ik zoek deze al jaren. 
Als bewijs stuurde ik haar bovenstaande foto door..
Ze lag plat...
en ze vertelt nu aan heel Japan hoe STOM die Belgen zijn ...
het wordt hier een Nationale grap!
Dus voor jullie deze grap horen op de radio..
wilde ik MIJN kant van het verhaal vertellen...lol!


Kon ik dat weten!!
't stond niet op het pakje te lezen..
voor een niet-Japanner :o((



Voor mensen die nu NIET plat liggen..


Soba (そば of 蕎麦?):

is een type van dun Japans noedel gemaakt van boekweit bloem.

Het wordt gediend of gekoeld met een onderdompelende saus, of in hete bouillon als a noedel soep.

Soba is zeer goedkoop en was vroeger, en nu nog steeds, het eten van de armen. 


Enkele Japanse collega's komen uit arme gezinnen.
Ze zijn groot gebracht met Soba.
In Noord en Zuid Japan heb je nog "te" veel armoede :o(

Ja! ze vonden mijn blunder grandioos en ..
lagen plat van 't lachen ;o)

Op vandaag…
Is Soba een populaire goedkoop snel voedsel bij trein posten in heel Japan,
 worden zij gediend door exclusieve en dure specialiteitrestaurants  en…
 zij worden ook thuis gemaakt.



 … maar dan NIET..

 met bolognese saus !!







Enkel van jullie..
die mij goed kennen.
Weten dat ik ACTIE heb ondernomen!
Ik heb héél Tokyo afgefietst en...


YES!!
Ik heb "echte" volkoren pasta 
GEVONDEN!



En nu vraagt m'n lieve Japanse collega...
"O... waar heb je deze gevonden"

Woooaaaaahh!!!!

Met al die Japanezen maar ..
NIET met den dezen!!



Lieve zorgzame collega M.I. 
't een GRAPJE ;o))

Ik ga er zaterdag SPECIAAL om...
voor jou ;ox

1 opmerking: