Mijn trouwe fans :

zondag 8 juli 2012

Daiba - 100ste bericht!

Deze pagina is het 100ste bericht van mijn blog!


Daarom heb ik een specialeke voor jullie nl :


Het prachtige (kunstmatige) eiland "Daiba" :




Al weken plan ik er heen te gaan maar...


er was wel telkens iets : slecht weer, pijnlijke knieën, geen goesting, werken, ...


Bijna dreigende het vandaag ook niet te lukken want de weervoorspellingen waren ongunstig. 


80% kans op regen!


Die was er ook maar enkel in de ochtend tegen de middag kwam de zon van achter de wolken.


Ik zei 't is nu of nooit!


Diaba is een heel eindje fietsen...


Zo'n 12 km en dan moet je te voet de volledige Rainbow Bridge over..




Je achterwiel wordt gefixeerd zodat je niet kunt fietsen :o(


Ik had veel zin om dat halfweg de brug te verwijderen en te gaan fietsen maar er gingen bewakingscamera's.



Dus ging ik braafjes naast mijn fiets de volledige brug over terwijl de auto's naast mij heen raasde. 




Ze zijn groot en ik is klein en....


Da's NIET eerlijk!


O Nee!!!











Van op de brug kun je wel een paar mooie plaatjes schieten en .... 


dat kun je niet als je met de wagen of de trein de brug oversteekt.


De inspanning werd beloond.


Even wat meer vertellen over Daiba:


Toen het Westen Japan rond 1850 dwong zich open te stellen, wierp het Shogunaat een aantal "Diaba" (versperringen) op de haven van Tokyo om de "zwarte scheppen" van buitenlanders tegen te houden.
Diaba (of Odaiba), het eiland dat de Baai van Tokyo bijna volledig afsluit , is naar deze blokkades genoemd.




Je ziet het goed...


We zagen een "Black Ship"...


Diegene onder jullie die de TV-reeks van "Shogun" hebben gezien zullen zich het "Black Ship" zeker herinneren.




Ik keek er ook naar voor ik naar Japan kwam...


Gelukkig is hier wat veranderd de laatste jaren en hakken ze je hoofd niet meer af als je niet slaagt in je opdracht.




Einde in zicht...












De prachtige baai van


Odaiba --> 





Het strand ligt er zéér rustig bij...


Ik kwam volledig tot rust.

De meeste van jullie weten dat "zon, zee en strand" mijn favoriete combinatie is.


Er gaat geen week voorbij in België zonder ik de zee gezien heb... 
ik ga er elk weekend fietsen met Moeke.




De eerste badstad dat je tegen kom heeft veel mee van de Belgische badstad "Blankenberge"...


Zeer druk en veel lawaai ...


Ik noem vanaf nu "Odaiba" het Benidorm van de Japanse kust.


De tweede heeft alles mee van ...


"Zeebrugge"


Op de achtergrond een lange rij containerkranen.


Het meest opvallende gebouw van Odaiba is...


het Futurische gebouw van Fuji TV.


Ik nam 10-tal foto's van alle kanten van het gebouw en maakte deze collage :








Japanners kopieren echt ALLES!


Ook het Vrijheidsbeeld is hier te zien.


Wel in mini-formaat.


Het staat voor Aqua City. 
Moet je bezoeken als je met kinderen hier bent.
Schreeuwende kinderen.... Nee!!!




 Dat gebouw vond ik ook prachtig qua architectuur maar moet even opzoeken welk gebouw dat is...


Even Google...


Oeps! niet gevonden..
Miyuki.. Waisdada?




Ja Bea...


Je kunt hier ook shoppen...


in het mega shopping paradijs "Venus Fort".




binnenin volledig Venetiaanse stijl.


Ongelooflijk mooi...


maar ik liet het aan mij voorbij gaan...
MASSA volk!


Je kunt er lekkere koffie drinken..


Prachtig hé!

Dat vind je enkel in Japan.






Wat denk je van deze tweeling?


Ik fietste het volledige eiland rond en deze twee broertjes waren mijn referentiepunt.


Die weet ik wel...


Da's "Tokyo Big Sight"


Is een congresgebouw.


ook een futuristische stijl hé?




Voor het gebouw vind je een gigantisch zaag in de grond geboord...


Wat zou dat betekenen?


Dat er hier veel geleuterd wordt? 
of is zagen hier niet toegelaten? 





Odaiba is een fietsparadijs!


Jammer dat je zover te voet over die Rainbow Bridge moet...


anders kwam ik hier vaker.




"Mega Web"


Mega veel volk :o(






















We zijn helemaal rond gereden...


Nog wat genieten aan het strand.


15 minuten stilzitten was al meer dan genoeg...


op naar de Rainbow Bridge.


Bye! Bye!


Zee en strand van Odaiba!




Hello Rainbow Bridge....


Alweer z'n eind te voet...


grrrrrr!!!






Hihihihihihihih!!!


Ik deed het!


Spulleke eraf en...


fietsen van tot een paar meters voor iedere pilaar want daar hing telkens een camera. 


Ik had alles goed geanalyseerd ;o) 




nog een laatste foto van op de brug.


In het midden van de foto zie je Tokyo Tower..


Daar moeten we langs..



maar eerst een sanitaire stop maken.


Heb veel (water)gedronken..
moet dat van mijn strenge mama's hier, M.I. en L.L.;o)


Die zullen we niet zo gelukkig zijn met deze foto :o(


Ik dacht even dat ik in Frankrijk was ...



nog een klein brugje over...


nog een leuk plaatje schieten.














We zitten in de goede richting...


Bijna halfweg...


nog even doorbijten!






een fotofinish!


koppeke is wat rood maar nog niet zo rood als een training met Falaise...


We hebben zo'n 30 km in de benen. 


Da's een nieuw record!




Dat was nummer 100!

Hopelijk heb ik
jullie verwachting ingevuld.



Tot Blog!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten