Mijn trouwe fans :

zondag 27 november 2011

Een dag aan Zee.....

Het was alweer een schitterende zonnige zondag in Tokyo. 


En? wat doen we in België als het mooi weer is?


... we gaan naar de Zee!


Gezien het feit dat ik nog steeds niet in de kelder wil kruipen ....noemen ze hier Subway....een fietstocht van 10 à 15 km (enkele rit).
Maar je hebt geen last van files enkel wat slalom tussen de Japanners ;o)




Eerst het park in mijn achtertuin rond fietsen....mooi hé?


Na 8 kilometers fietsen zag ik een mast...


Ja daar is de ZEE!! 

Mis poes!

Wat zijn die Japanners grappig..





Maar we geven niet op en schakelen een versnelling hoger..

Vroem! Vroem!

en daar was de zee....

mooi skyline, maar geen duinen, geen strand, geen terrasjes .

enkel beton... 




En daar is ons einddoel... "The Rainbow Bridge"



heb er een mooi plaatje van gevonden op 't internet..






















Oeps... dat is nog een beetje verder fietsen...




Eindelijk !!

The Rainbow Bridge : een hangbrug van 570 meter lang over de noordelijke helft van de Baai van Tokio.

De brug verbindt het district Shibaura in de speciale wijk Minato met het artificiële eiland, Odaiba.

De brug werd voltooid in 1993.







De torens waaraan de brug is opgehangen zijn wit, zodat ze in harmonie zijn met de skyline van Tokio. Overdag wordt zonne-energie gewonnen op de brug, waarmee 's nachts de lampen kunnen branden.





Even een kijkje nemen boven....





Aan de overkant zie je prachtig futuristisch gebouw van Fuji TV. 
Ik mocht niets fietsen over de brug :o(
Je achterwiel wordt geblokkeerd en je moet je fiets duwen naar de overkant... wat belachelijk!
Ik verzin wel iets..... "met al die Japanesen moa nie metten dezen!".... sorry even een West-Vlaamse kreet..

Dan maar terug .. en nog wat genieten van de omgeving..


de contrasten zijn groot...

Men restaureert hier niets..

traditionele huizen moeten wijken voor torenhoge moderne gebouwen....










Zie je het authentiek huisje
veel zon op terras zullen ze wel niet hebben :o(



The Tokyo Tower... 

 we zitten nog steeds in de goede richting ..
















En hij komt dichter en dichter...

Dat komt goed..

Helemaal zonder GPS en ...

zonder kaart...






YES!!

We zijn terug in mijn achtertuin..







Mijn tuinhuisje....





Mijn zetel!!!

puf ! puf ! puf !

zo'n 30 kilometers in de benen dat voel je...


Einde 


Have a nice day Belgium !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten