Mijn trouwe fans :

zondag 4 december 2011

Er valt heel wat te beleven in UENO!






Vandaag voel ik mij niet alleen beter, ook het weer is beter!


We gaan Noordwaarts naar  Ueno! Zo' 10 km fietsen.

Tommeke!Tommeke!Tommeke! Wat doe ik nu??


mijn benen voelen niet goed en de wind zit op de kop....


Puf! Puf! Puf! vind ik niet leuk :o(




Terug rond mijn achtertuin,
maar nu tegenwijzerzin....

prachtige herfsttaferelen.... even zonder woorden het park rond..










































Ameyokomarkt :

Is één van Aziës beste markten..volgens de Capitool Reisgids.


Er is bijna 
alles te koop en bijna altijd tegen korting. Oei! daar gaan we veel Hollanders tegenkomen ;o@
In de Edoperiode kocht men hier ame (snoep).
Na de Tweede Wereldoorlog veranderde Ameyoko in een zwarte markt met sterke dranken, sigaretten, chocolade en nylonproducten.


Ameyoko is nu een druk winkelgebied  onder de spoorlijn, waar je tegen lage prijzen merkartikelen kunt kopen.
"lage" prijs is wel relatief.... het is nog aardig duur. Je kunt het niet vergelijken met Thailand.
Ja.. je ziet het goed een volledig assortiment voor de honden










Er wordt er ook veel voeding verkocht.





















Genoeg in die drukte rond gelopen.... 



Laten we naar het park gaan van Ueno...

Even de straat over..

Het lijkt op N.Y. hé?








Wat is er te zien in het park..

Tosho-gu:



Dit is van de weinig overgebleven gebouwen uit de Edotijd. Hier lag Tokugawa Ieyasu, die later werd overgebracht naar Nikko.
Tokugawa Ieyasu (1543-1616) was een sluw strateeg en meester politicus....zo vinden we er geen meer in België ;o))
Hij sticht de dynastie die meer dan 250 jaar over Japan heerste....zolang gaat onze regering niet stand houden vrees ik..
Deze zoon van een kleine landheer wijdde zijn leven aan het vergaren van macht en werd pas Shogun in 1603, toen hij 60tig was.
Hij bouwde zijn hoofdstad in het dorpje Edo (nu Tokyo) en zijn heerschappij viel aan het begin van de Edocultuur.

Er waren een aantal leerlingen schilders de omgeving aan het schilderen.













Ik mocht even meekijken over de schouder van de nieuwe Rembrandt












Het Nationaal Museum voor Westerse Kunst


Natuur en techniek komen aanbod.
Vandaar de Stoomtrein en een levensgroot model van een Vinvis voor het gebouw.



En zoals in elk park werd en gedanst en gezongen....



En hier wordt je echt vrolijk van..
hopelijk lukt het jullie om de video te openen..
als het niet lukt ga naar volgende url :
http://youtu.be/Rc-3yj8inAo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten